המלחמה בעיצומה, שר החוץ ביקר באירופה

    שלמה ריזל 1 Comment on המלחמה בעיצומה, שר החוץ ביקר באירופה

    מלחמת רוסיה אוקראינה נכנסה היום ליומה ה- 19, ולצד שיחות השלום המתקיימות בבלארוס נרשמה גם החרפה בעוצמת הלחימה ובהתרחבות ההתקפות גם למחוז לביב במערב המדינה | בתוך כך שר החוץ לפיד נפגש אתמול עם שרי החוץ של סלובקיה ורומניה במדינותיהם ודן עימם במצב המלחמה והפליטים |

    צילום: לע״מ- שלומי אמסלם
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    הלחימה במזרח אירופה בעיצומה, והיום הוא היום ה – 19 מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה. אם עד עתה המלחמה התרכזה בעיקר במזרח ובדרום אוקראינה בעיקר בחארקיב, ובחרסון שכבר נכבשה על ידי הרוסים, עם התקדמות הכוחות לעבר קייב הבירה, הרי שאתמול היא הגיעה גם למערב.

    בהתקפה רוסית על מחנה אימונים שבמערב אוקראינה סמוך לגבול עם פולין נהרגו כ- 35 לוחמים ונפצעו למעלה ממאה, והאזעקות החלו להישמע גם במחוז לביב והשאר המחוזות במערב בתדירות גבוהה יותר מבשבועיים האחרונים.

    בתוך כך יצא אתמול שר החוץ יאיר לפיד לאירופה ונפגש עם שר החוץ של סלובקיה איוואן ק'ורצ'וק ועם שר החוץ הרומני, בוגדן אאורסקו. שר החוץ לפיד דן עימם במצב המלחמה והפליטים ונשא עימם הצהרות משותפות.

    בדבריו התייחס לפיד גם לסנקציות שהמערב הטיל על רוסיה ואמר: "ישראל לא תהיה מסלול עוקף לסנקציות שהוטלו על רוסיה בידי ארה"ב ומדינות המערב. משרד החוץ מרכז את הנושא, אבל למאמץ שותפים גם בנק ישראל, משרד האוצר, משרד הכלכלה, רשות שדות התעופה, משרד האנרגיה וגורמים נוספים".

    "המלחמה הזו צריכה להפסק" הוסיף שר החוץ ואמר: "אדמת אירופה ידעה לא מעט מלחמות והדבר היחיד שיצא מהן זה סבל נורא. בשנים האחרונות היה שלום באירופה, ויצא ממנו שגשוג שהמין האנושי לא ידע כמותו" אמר לפיד.

    שר החוץ הצהיר כי: "ישראל תסייע ככל שביכולתה להגיע לפתרון של שלום. אנחנו עובדים בתיאום מלא עם בעלת בריתנו, ארה"ב, ועם שותפינו האירופאים כדי לנסות לסיים את הטרגדיה האלימה הזו מהר ככל האפשר" אמר שר החוץ.

    בהצהר שנשא בבוקרשט הודה לפיד לממשלת רומניה ואמר: "ממשלת רומניה סייעה ומסייעת לישראל להציל נפשות רבות. ממעבר סירט יצאו ילדים יהודים מבית היתומים באודסה, ילדים חולי סרטן שנשלחו לטיפולים בישראל, אלפי פליטים שחייהם ניצלו בזכות שיתוף הפעולה בינינו" דברי לפיד.

     

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מציל את העולם!!…חחחח